Bok: Skratta & Pausa

Beställ min bok nu

– få den signerad före alla andra 🙂

Årets gladaste guidebok är här. Fylld med enkla övningar att göra i din vardag, när som helst, var som helst. Övningar som gör skillnad. Förbeställer du den nu, får du den signerad före alla andra.

Mer info om boken nedan.

Du beställer på www.pugforlag.se/skratta-pausa

”Ett gott skratt förlänger livet”
Ja, den devisen har man ju hört. Men faktum är att det bakom påståendet gömmer sig vetenskap. Forskning visar att skratt de facto har positiv inverkar på vår hälsa på en rad olika sätt det kan minska smärta och stress, förbättra sömn, minne, andning och cirkulation, öka fokus och boosta vårt immunförsvaret. Och för författaren Tanja Dyredand har skrattet visat sig bokstavligt talat livsviktigt. Skrattet i kombination med pauser och enkla läkande yogaövningar blev hennes räddning tillbaka efter en stroke orsakad av utbrändhet.

För alla, överallt
Skratta & pausa är en konkret och lättfattlig guide till välgörande skrattpauser som du  enkelt utför i din vardag hemma, på jobbet, i bilen, på tåget, i soffan, sängen, på promenaden och i dina egna kläder. Hälsoprofilen Tanja Dyredand, certifierad skrattyogainstruktör, meditationslärare, mindfulnesscoach och föreläsare inom mental hälsa har med sin egenutvecklade metod hittat länken mellan skrattyoga och traditionell yoga, ett vinnande koncept för alla som vill må bättre både fysiskt och mentalt.

Praktiska övningar och handgriplig fakta
Utöver praktiska skrattyoga-övningar delar Tanja med sig av sin egen tuffa resa från livshotande utbränd till frisk, och den holistiska helhetssyn som hjälp henne på vägen. Boken innehåller också matnyttig avsnitt om bland annat skrattets anatomi, fysiologiska och psykologiska effekter, hur skratt och gråt hör ihop och om andningens viktiga funktion i skrattet.

Lägg in bevakning/köp via Adlibris–länk här—>
tanja-dyredand-adlibris-skratta-pausa-en-heland-guide-pugforlag-2019-yoga-skrattyogatanja-dyredand-skrattapausa-bokus-skrattyoga-forfattare-pugforlag-2019