Minska stress med andning Pranayama (Mindful Maj dag 16)

mindfulness tanja dyredand yoga coach mitti

 

Dagens Mindfulness korta Vblog är en enkel andningsövning från yogans Pranayama. Den minskar stress och sänker din puls du gör den så här—- FILM FILM FILM—->

Jag har tidigare tipsat om en annan övning inom Pranayama och den hittar du här–>

Som yogalärare jobbar jag oerhört mycket med Pranayama, ofta som start på mina klasser. Vi andas nämligen ofta korta ansträngda andetag när vi är stressade. När du syresätter kroppen ordentligt och drar ned andetaget, medvetet närvarande, till magen så händer det saker.

Fördelar PRANAYAMA

  • Använts i tusentals år
  • Medvetna andningsövningar balanserar nervsystemet
  • Här kan du välja olika övningar för att lugna ned eller öka energi-nivåerna i kroppen.
  • Minskar stresshormoner
  • Syresätter viktiga mag-tarm och hela kroppen
  • Hjälper diafragman (vår största muskel för andning)- som ofta låser sig när du är stressad
  • Hjälper dig att slappna av
  • Förbättrar blodcirkulation och förbränning
  • Förbättrar sömn

 

Som jag berättar i Vblogen är jag helt golvad idag 🙂 ha ha ha..och jag som verkligen inte tagit många knop i helgen. Men vissa dagar är väl så här. Så tänker mig goa ned mig i filt här hemma och kolla ngn film denna härliga måndagskväll.

Ses imorgon igen. Varje dag i Mindful Maj bjuder jag som certifierad Mindfulness Coach (och Yogalärare) på olika övningar. för ökad närvaro på min Youtubekanal/Mindfully Tanja

Så det är bara att gå in och följa den där!

Ha en fin kväll och ta hand om er lite extra.

Kramasté

//Tanja

Foto: Olivia Egge

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *