Video minska oro & rädsla – aktivera vagusnerv

Minska oro och rädsla för Coronavirus med guidad andning av vagusnerven. Just nu är många oroliga och känner rädsla för coronavirus. Det är helt normalt att känna oro och rädsla för något man inte vet något om. Din känsla är din känsla och den är okej, OBS låt den dock inte lamslå hela ditt liv och ge dig mer stress.

VIDEO VIDEO VIDEO

Här guidad andningsövning för att aktivera vagusnerven, din längsta nerv som är kopplad med ditt ”lugn-och-ro-system” – Parasympatiska nervsystemet. Det system i kroppen som hjälper kroppen att hitta lugn och ro.

OBS gör inga övningar som känns konstiga eller gör ont. UTgå alltid från hur din kropp känns just nu när du sätter igång. – Ha yogamatta/filt – En stol/pall/soffa/säng eller annat du kan ha upp fötterna på – Kom ihåg att TACKA dig själv för att du tog dig tid att andas och hitta lugn.

KRAM och lycka till.

Fler övningar hittar du som vanligt i min bok ”Skratta & Pausa” som finns där böcker finns och via www.pug.se/skratta-pausa

Du kan också följa mig på: Instagram: @mindfully_tanja Facabook.com/vanligavillan

Allmänna tips vid Corona – lyssna på EXPERTER & Myndigheter!!

– Tvätta händer ordentligt ofta, med tvål och rinnande vatten, sprita om du inte har möjlighet till det – Nys/hosta i armveck – Ha empati/respekt för dina medmänniskor och stanna hemma även vid lindriga symptom på förkylning osv just nu. – Har du symptom eller varit i områden/bland människor med Corona ring sjukvårdsupplysning först 1177 – åk INTE till sjukhus/vårdcentral utan RING. – Har du livshotande situation ring 112 – Håll koll på myndigheter och vad de föreslår just nu – Folksamlingar på över 500 pers är just nu i Sverige förbjudna – #corona #vagusnerven

#tanjadyredand #andning #yoga #hälsa #skrattapausa #skrattyoga